Jak uczymy się lęku?

12 grudnia 2011, 09:54

Po raz pierwszy udało się wykazać, że kora mózgowa, obszar uznawany przede wszystkim za siedlisko wyższych funkcji poznawczych, pełni również ważną rolę w uczeniu emocjonalnym.



Niezsynchronizowany rozwój mózgu wcześniaka

26 listopada 2013, 13:45

Przedwczesny poród uruchamia w istocie białej mózgu procesy, które mogą zwiększać ryzyko wystąpienia problemów behawioralnych (impulsywności, autyzmu czy ADHD) na późniejszych etapach życia.


To nie deficyt, tylko zmiana priorytetów?

13 lipca 2016, 10:29

Pojawiająca się we wczesnym wieku średnim niezdolność do zapamiętania szczegółów wydaje się wynikiem zmiany w zakresie informacji, na których mózg skupia się w czasie tworzenia i odtwarzania wspomnień, a nie spadku funkcjonowania poznawczego.


Wydaje się, że sztuczne mózgi również potrzebują snu

8 czerwca 2020, 12:41

Stany przypominające sen znoszą w sztucznych analogach mózgów niestabilność, będącą skutkiem okresów nieprzerywanego uczenia - donoszą naukowcy z amerykańskiego Los Alamos National Laboratory.


W poszukiwaniu utraconej ciszy

9 stycznia 2008, 10:36

Dobre wieści dla osób uskarżających się na szumy uszne (tinnitus od łac. tinnire, czyli dzwonić) – obecnie bada się możliwości kilku nowych metod terapii.


Medytacja - siłownia dla mózgu

13 maja 2009, 11:14

Mięśnie rozbudowują się dzięki ćwiczeniom, np. na siłowni. By uzyskać podobny efekt w przypadku mózgu, warto zwrócić się ku medytacji.


Mózgowy efekt sławy

14 lipca 2010, 10:21

Celebryci coraz częściej zostają ambasadorami różnych marek. Dotąd psycholodzy nie wiedzieli jednak, czemu gwiazdy są skuteczniejsze w przekonywaniu do produktu czy zachęcaniu do zakupu niż równie atrakcyjne nieznane osoby.


Estrogen – eliksir mądrości

18 listopada 2010, 00:21

Od jakiegoś czasu znany jest dodatni wpływ estrogenu na sprawność intelektualną mózgu. Kłopot z tym, że długotrwała terapia estrogenowa powoduje zwiększone ryzyko chorób serca, udaru mózgu i raka. Rozwiązać problem udało się zespołowi naukowców z Northwestern University.


Jak wygląda cierpliwość na ukończeniu?

19 czerwca 2012, 11:24

Zdjęcia uzyskane na University of Iowa pokazują, jak wygląda mózg osoby, która straciła cierpliwość. Studium Williama Hedgcocka potwierdziło, że samokontrola jest skończoną właściwością, która wyczerpuje się podczas użytkowania. Uszczuplenie zasobów zmniejsza prawdopodobieństwo, że zachowamy spokój w kolejnej trudnej sytuacji.


Licząca skóra

1 września 2014, 16:50

Naukowcy ze szwedzkiego Uniwersytetu w Umea odkryli, że neurony w skórze dokonują skomplikowanych obliczeń. Dotychczas uważano, że do przeprowadzania kalkulacji zdolne są tylko neurony w mózgu.


Zostań Patronem

Od 2006 roku popularyzujemy naukę. Chcemy się rozwijać i dostarczać naszym Czytelnikom jeszcze więcej atrakcyjnych treści wysokiej jakości. Dlatego postanowiliśmy poprosić o wsparcie. Zostań naszym Patronem i pomóż nam rozwijać KopalnięWiedzy.

Patronite

Patroni KopalniWiedzy